STUPID SAU PATIMAS

“Seniorul” a sunat la usa Elei tarziu. Venea direct de la cafenea, cu o carte si o revista sub brat. A intrat si nu si-au spus nimic minute in sir.

Pe masa, in sufragerie, Ela ii pregatise ceai si vin. A baut apa, de sete si s-a asezat intr-un fotoliu.

–      Te-ai desprins greu de cafenea?

–      Nu stiu. Am iesit de acolo ca de obicei.

–      Pentru mine cafeneaua e doar locul in care tu bei ceai uneori ore in sir si unde eu pot sa dau de tine. Atat!

–      Pentru mine cafeneaua e uneori, daca nu aproape intotdeauna, o biblioteca publica. Adica un loc public in care eu citesc mult, fara sa mi se faca sete, pentru ca am ceai de baut si fara sa uit de lume, pentru ca lumea umbla prin jurul meu.

–      Ce iti place sa citesti? Nu ce trebuie sa citesti, ci spune-mi doar ce iti place!

–      Sunt scriitori ale caror texte ating culmi ale echivocului si ale impuritatii magnifice. Fac parte si eu dintre cei carora le place si sunt dispusi sa reciclez realitatea!

Ela l-a intrerupt, nu avea chef de o lectie de teoria literaturii. Era un pic nervoasa si a inceput sa vorbeasca, sa se descarce, enervandu-se mai mult cu cat vorbea mai tare:

–      De cum am ajuns acasa mi-am dat seama ca s-ar putea sa vii, pentru ca te-am chemat si s-ar putea sa te simti invitat neaparat, atras de chemare si, mai mult, mi-am dat seama ca este posibil sa vii si sa vrei sa ma futi. Si ma bucuram tare cand ma gandeam ca s-ar putea sa fie asa, in sfarsit, dar deodata mi-a incolt intrebarea daca, prin coincidenta, invitatia mea radicala ti s-a ivit intr-un moment in care tocmai ai pofta sa futi si nu ai pe cine si vii de nevoie, nu de voie. Si de atunci ma tot intreb: oare cum te atrage trupul meu? Ca un trup erotic sau ca un trup disponibil?

“Seniorul” tacea. Nu gasea de cuviinta sa o intrerupa si nu se astepta ca sirul vorbelor ei sa se apropie de un capat de care sa se agate si sa poata sa vorbeasca si el. Intr-adevar, Ela si-a tras putin sufletul si a continuat:

–      Ca sa aflu adevarul trebuie sa te intreb si mai trebuie ca tu sa fii sincer, adica sa vrei sa fii sincer si sa poti sa fii sincer. Pentru ca din actul sexual nu e de inteles nimic, sunt sigura. De fapt nu are nicio importanta daca ma futi sau nu ma futi, pentru ca poti sa ma futi la nesfarsit, ore in sir, in fiecare zi, in fiecare seara si tot nu aflu nimic in plus si definitv despre tine si modul tau de a te gandi la mine si de a gandi despre mine. Pot sa simt o anumita patima, patima ta, patima mea, cand pe una cand pe cealalta, pe amandoua deodata, dar nu voi sti clar niciodata despre cauza patimii tale si nici despre miezul ei. M-as bucura sa stiu ca ma futi de dragul meu, ca iti plac, nu pentru ca iti vine sa futi si daca tot sunt cu tine ma futi pe mine.

Cand glasul Elei atinsese o sonoritate foarte mare, “Seniorul” a intervenit grav:

–      Daca tu crezi ca ma pregatesc sa te contrezic, te inseli! Nu o voi face pentru ca nu am de ce sa o fac. Ai dreptate, sunt convins ca ai dreptate! Daca te-as lua acum in brate si ne-am lasa cuprinsi de patima trupurilor, gandul si vorbele nu ar mai avea rost. Nu ne-am mai putea vorbi asa cum ne vorbim acum. Ca sa intelegem ce vrei tu sa intelegi, ca sa aflam ce vrei tu sa afli, ar trebui sa traducem intr-un moment ulterior de liniste, fara sa mai fim patimasi, scancetele, oftaturile, gemetele, scrasnelile, plesnetele, fosnelile, vaietele, icnetele, pleoscaielile, suspinele, tocaielile, smiorcaielile, toata combinatia asta de onomatopeie, pe care abia daca ni le auzim, dar sa le si memoram in ordine si sa le si descifram. Si fara sa mai fim patimas ni s-ar parea fara inteles, fara rost, unele intamplatoare, altele  penibile.

Ela a zambit. A zambit si “Seniorul” si atunci ea i s-a asezat pe genunchi si s-au imbratisat.

–      Ma simt de parca ne-am fi impacat dupa o cearta fara rost. Nu cred ca voi putea intelege chestiile astea care incepusera sa ma chinuie ca o obsesie. Ma dau batuta! Avea dreptate marchizul De Sade sa spuna ca devii stupid imediat ce numai esti patimas! Nici despe mine nu stiu precis ce vreau sa stiu despre tine. E totusi scarbos sa faci amor doar sub presiunea secretiilor care se incing in tine. Dar ma mai bucur de ceva. Descopar ca tu te pricepi sa faci scarbosenia simpatica!

8 gânduri despre &8222;STUPID SAU PATIMAS&8221;

  1. sunt momente cand e mai sanatoasa stupizenia dupa o noapte,o ora,o clipa de atingeri patimase…
    femeile cauta sentimente in spatele placerii…uneori gasesc…alteori nu…
    se intampla si sa nu gasesti nicio placere in spatele sentimentelor…
    si atunci?ce ne ramane?

  2. Frumoase randuri.

    Ela a zambit. A zambit si “Seniorul” si atunci ea i s-a asezat pe genunchi si s-au imbratisat.

    – Ma simt de parca ne-am fi impacat dupa o cearta fara rost. Nu cred ca voi putea intelege chestiile astea care incepusera sa ma chinuie ca o obsesie. Ma dau batuta!
    M-au pus nitel pe ganduri. Mau trimis cu gandul la Sveva C. M.. e ceva puternic ascuns dupa ele. Nu stiu sa iti explic dar ma linistesc intr-un fel.

Lasă un răspuns

